onsdag 15. oktober 2014

Endelig litt norsk mat!

Matlaging er helt ærlig ikke noe for meg. Jeg som sliter nok med å bare koke ris, blir litt stressa når vi også må renske og vaske den. I går fikk også Benedicte beskjed om å male store flak med kanel, noe som jeg heller aldri har vært borti. Heldigvis har vi noen personer som kan hjelpe oss med dette, men det er litt slitsomt å alltid være helt hjelpeløs. På mandag fikk vi derimot lov til å lage norsk risgrøt til frokost, noe som var en lettelse. Laingos far sa at «han ikke ville ha plass til lunsj» fordi han spiste så mye, noe som var veldig hyggelig å høre.

Å vaske risen ble min jobb. I have absolutely no idea what I'm doing. 
Benedicte og Miharisoa klare for frokost. 
Dette bilde minner meg overraskende mye om:
Det er godt gjort av en som ikke har vært i Norge enda.

I dag fikk vi også lov til å lage «havets skattekiste» for noen av medlemmene i YWCA her nede. For de som er kjent med denne retten, består den altså av fisk, valgfrie grønnsaker og krydder pakket inn i aluminiumsfolie. Det er en typisk rett når man er på fjelltur i Norge og ønsker å lage noe ekstra godt til lunsj. Alle fikk lov til å velge det de hadde lyst på i pakken, og det ble en stor suksess. I tillegg valgte vi å lage en enkel fruktsalat med smeltet sjokolade og is til dessert. Det er kanskje ikke typisk norsk, men veldig godt, og passende i forhold til det store utvalget med ferske frukter de har her.
På markedet for å finne matvarer til kvelden.

Gjengen som lagde mat sammen,
Det var alt for denne gang. Takk til dere som leser.
Love from Madagascar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar